Zeptali jsme se za vás...

27.10.2018

Na pravidelném setkání vedení firmy s odborovými organizacemi dne 26.10.2018 jsme se za vás zeptali na níže uvedené dotazy. Také jsme chtěli provést rekapitulaci dotazů z dřívějších setkání, bohužel nás tlačil čas a zaměstnavatel přislíbil písemné odpovědi do týdne. Pokud slovo dodrží, tak vás budeme okamžitě informovat.

A nyní již k dotazům z říjnového setkání:


 1/Všimli jsme si, že z komína odpadávají poměrně velké úlomky (až 2cm - cihla či spárování), které při pádu z velké výšky jsou smrtelně nebezpečné (mohou fungovat jako projektil). Takových úlomků je v okolí komína celá řada. Jak hodlá firma zabezpečit bezpečnost lidí procházejících kolem komína? (Nemluvě o nadcházejícím zimním období, kdy z komína odpadávají velké kusy ledu.) Pod komínem prochází denně stovky lidí. 


K popsané situaci docházi v důsledku uvedení do provozu kondenzačního ekonomizéru, který naší firmě ušetřil nemalé prostředky úsporou energií. Bohužel, nežádoucí důsledek zavedení ekonomizéru je kondenzace ochlazených spalin na vnitřní stěně komínu a následné rozrušování spojovacího materiálu. Ten se pak začíná drolit a z komína odpadává. V zimním období se pak vlhkost dostává na povrch komínu a v mrazech přimrzá a tvoří nebezpečné rampouchy. Firma proto nechala zpracovat odborný posudek, ze kterého vyplývá, že statika komínu nebyla narušena. Vedení firmy si je vědomo nebezpečí, které představuje pád drobných úlomků, a nechalo okolo komína postavit hrazení, které vymezuje nebezpečnou zónu. Zvažuje se také montáž ochranné sítě, která by pád případných úlomků (v zimě pak kousků ledu) nasměrovala směrem ke komínu. Do budoucna se zvažuje stavba nového komínu a následná demolice stávajícího. Vše však bude záviset na množství financí, které budou pro tuto akci uvolněny (a zda vůbec).



2/Mnozí z nás již na vlastní kůži zažili namátkovou kontrolu na přítomnost alkoholu v dechu. Pokud se jednalo o namátkovou kontrolu na vrátnici při vstupu do objektu firmy, či při podezření na zneužití alkoholu či jiných látek na pracovišti, bylo toto jednání pochopitelné. Proč v poslední době probíhá kontrola plošně na pracovištích, kdy musí dýchat všichni zaměstnanci celého oddělení - bez výjimky. Co vedlo zaměstnavatele k takovému opatření a jak dlouho budou tyto plošné kontroly probíhat? Odborová organizace nemá nic proti kontrole na pracovišti při důvodném podezření na požití alkoholu jednotlivcem, tyto plošné kontroly považuje však za neúměrné až šikanózní.

Firma přistoupila k zavedení plošné kontroly na přítomnost alkoholu v dechu po údajně zvýšeném výskytu pracovníků, kteří nafoukali při namátkové kontrole na vrátnicích. Bohužel nám nikdo nebyl schopen uvést o kolik pracovníků se konkrétně jednalo (případně vyčíslit procentuální nárůst). Zavedení plošné kontroly není popsáno v žádném firemním předpise a i přesto vedení zahájilo tuto kontrolu, aniž by informovalo o svém záměru odborové organizace (jak je uvedeno v kolektivní smlouvě). Také si myslíme, že vedení mělo informovat své zaměstnance o této akci, která má probíhat dlouhodobě. Zdůvodňuje to prevencí a ochranou zaměstnanců. Ani po tomto vysvětlení se nám plošné kontroly nelíbí a budeme se zaměstnavatelem nadále jednat. Takže vážení, prozatím nás čeká velká jízda - doufejme, že dojedeme všichni bez ztráty kytičky.


Rekapitulace starších dotazů: 

Prozatím se k dotazů z minulosti vyjádřil pouze pan Roman Šípek

3/Slyšeli jsme, že bylo zrušeno výběrové řízení na poskytovatele stravování. Jaké bude následující řešení? Nastal již nějaký posun v řešení této situace? Bude schopen zaměstnavatel zajistit svým zaměstnancům stravování i po novém roce?

Odpověď  

Jak jsem informoval v průběhu schůzky, čekáme na vyjádření fy. Aramark, za jakých podmínek bude z jejich strany provozován stravovací servis - předběžně do konce 1Q. V následujícím období má tato aktivita spadat do kompetence firmy JLL, která je vítězem globálního tendru projektu Integrovaného facility managementu.

4/ Nepříznivá situace v zásobování v kantýně a velmi špatná organizace práce obsluhy kantýny (dlouhé fronty). Také hygiena nabírání potravin (salámy, zákusky...jsou nabírány sice v rukavicích (někdy jen v rukavici na jedné ruce), ale v těch jsou přebírány i peníze od zákazníků. Ve stejných rukavicích jsou přinášeny krabice či přepravky, které stály bůhví kde) V naši firmě jsme vedeni k přísným hygienickým návykům (v zájmu pacientů a ochraně našich produktů před jakoukoliv kontaminací), pak si však jdeme koupit potraviny pro sebe do kantýny a nestačíme se divit, co všechno je vůbec možné. Jaké nápravné opatření bylo provedeno?

Odpověď

Vedoucí provozu fy. Aramark byla informována o tomto prohřešku - a byl proveden zápis na pravidelné schůzce Stravovací komise. Paní vedoucí opětovně proškolí své zaměstnance o správném postupu.

5/ úprava parkoviště u Komasu - byly zabetonovány jen 3 díry u vjezdu - bude nějaký další postup, děr je mnohem více?

Odpověď  

Současně při opravě nájezdu na parkoviště, byla upravena i největší díra na parkovišti samotném. Před samotnou opravou jsem kontaktoval vedení fy. Komas se žádostí o opravu, ale bylo mi sděleno, že se k tomuto kroku fy. Komas v nejbližším období nechystá.  Plocha parkoviště vykazuje značné množství defektů povrchu. Komplexní řešení tohoto problému je v řádu statisíců / mil. korun - s ohledem na to, že se nejedná o majetek, který je vlastněn naší firmou nelze na něm oficiálně provádět ani opravy natož technická zhodnocení.

Roman Šípek 30.10.2018

Na další odpovědi ještě stále čekáme...