Aktuální informace zaměstnavatele :       Společně to zvládneme

25.04.2020

 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

24. dubna 2020


AKTUÁLNÍ INFORMACE ZAMĚSTNAVATELE:


Společně to zvládneme

Chtěli bychom Vám, každému jednotlivě, touto cestou znovu poděkovat, že jste stále s námi. Díky Vám, Vaší obětavosti, solidaritě a obětavému přístupu se naše léky stále dostávají k pacientům. I v této nelehké době zůstáváte loajální, svědomitě plníte své úkoly a často pracujete i nad rámec svých povinností. Věřte, že si toho velmi vážíme, protože víme, že to není běžné.

Chceme Vás ubezpečit, že vedení opavské společnosti po celou dobu trvání nouzového stavu způsobené šířením viru COVID-19 zodpovědně respektuje a dodržuje všechna rozhodnutí a doporučení příslušných státních orgánů. Nad tento rámec přijímá vlastní proaktivní opatření. Detailně monitoruje aktuální situaci, a to především prostřednictvím speciálního krizového týmu, který se každý den, úderem osmé hodiny ráno, spojuje k sdílení přehledu aktuálních firemních informací spojených s koronavirovou pandemií. Vyhodnocují a koordinují se preventivní opatření, řeší se stávající i potenciální hrozby.

Konkrétní případ

Možná jste v minulém týdnu zaznamenali informaci o případu naší spolupracovnice, jejíž manžel byl pozitivně testován na koronavirus. Zachovala se naprosto příkladně! Okamžitě tuto skutečnost oznámila svému nadřízenému a odtud se informace dostala k členům krizového štábu. Radovan Toman a Richard Szrajber jsou rovněž aktivními členy krizových štábů hejtmana Moravskoslezského kraje, resp. primátora Opavy. Okamžitě jsme proto byli schopni zajistit testování naší spolupracovnice, byť standardně trvá v řádu dní. Proto jsme již na druhý den s radostí sdíleli zprávu, že test byl negativní.

Na tomto příkladu uvádíme, že v případě podezření z nakažení našich zaměstnanců spolupracujeme pomocí přímých linek s vedením MS kraje, vedením města Opavy a hygienickou stanicí a jsme schopni okamžitě podniknout veškeré kroky k zamezení šíření případné infekce.

Mapování kontaktů

S plánovaným uvolňováním nouzového stavu však koronavirus nezmizí. Rádi bychom byli i nadále velmi obezřetní a měli i nadále vše, co můžeme, pod kontrolou. Chceme Vás ochránit i v dalších měsících.

Po dohodě s odborovou organizací bychom chtěli jako preventivní opatření na úseku ochrany zdraví zaměstnanců zavést tzv. mapování kontaktů mezi jednotlivými odděleními v areálu firmy. Nyní tento projekt už druhý týden testujeme u členů vedení firmy, po projednání s odborovými organizacemi a vyhodnocení dopadů do soukromí zaměstnanců, jej plánujeme případně rozšířit i na všechny zaměstnance TCI. Celý systém by měl fungovat tak, že v případě zjištěné nákazy (tj. pozitivní test na onemocnění COVID-19) u konkrétního zaměstnance budeme schopni zpětně zmapovat, s kým přišel zaměstnanec do kontaktu a kterým konkrétním zaměstnancům/případně oddělení TCI místně příslušná hygienická správa může nařídit karanténní opatření. Naopak, budeme znát i ten okruh spolupracovníků, kteří se s dotyčnou osobou nedostali do styku.

Plánované opatření nemá za cíl suplovat povinnosti orgánů státní správy na úseky hygieny, ale především ochránit zdraví našich zaměstnanců a tomu uzpůsobit pracovní podmínky v závodě. Jakmile bude ukončen proces vyhodnocení a konzultace s odborovými organizacemi, budeme Vás informovat, jak bude toto opatření implementováno a jak budou ošetřena Vaše práva na ochranu osobních údajů, tak abychom vždy kladli zájem našich zaměstnanců na první místo.

Budeme rádi, když nám pomůžete. Všechna opatření děláme s jediným cílem: připravit se na další vývoj pandemie, zajistit pro Vás bezpečné pracovní prostředí, udržet Vás, zaměstnance, zdravé, abyste se mohli vrátit bezpečně domů ke svým blízkým, rodinám, vyrábět i nadále léky pro ty, kteří je naléhavě potřebují.

Všichni teď společně prožíváme období, které jsme dosud nezažili. Období, které si vyžaduje zcela nová opatření, mnohdy nepříjemná. Období, které prověřuje naši připravenost a schopnost vypořádat se s neočekávanými nástrahami života.

Věříme, že to společně zvládneme.

Vladimir Raszka

PR & Communication Specialist