Setkání vedení s odbory

23.04.2019

Dnes 23.4.2019 proběhlo setkání vedení s odbory a my jsme předložili další várku vašich dotazů. Odpovědi si můžete přečíst níže:


1/Na jak dlouho se plánují dvanácti hod. směny na granulaci HAPI. Platí odměna 10.000 Kč pro pracovníky, kteří přechodně budou dělat tyto  směny?

odpověď: Vzhledem k vyšší poptávce po našem strategickém produktu Clonozepanu a určitým technickým problémům, vedení firmy požádalo své zaměstnance o výpomoc ve formě přesčasů po dobu cca 8 týdnů. Za každý víkendový přesčas pracovník bude odměněn (navíc k příplatkům za přesčas) jednorázovou odměnou 500 Kč za jednu odpracovanou směnu. Pro jednotlivé pracovníky to může znamenat za dobu 8 týdnů až 8 přesčasových směn (8 x 500 Kč = 4000 Kč). Pokud se výroba stihne včas a bez problémů, dostanou jednotliví pracovníci ještě navíc jednorázovou odměnu 3000 Kč. Mohou tedy získat za svou pomoc firmě až 7000 Kč navíc do mzdy.

2/Jakým způsobem budou převedeni pracovníci Tevy, kterých se dotýká přechod k firmě JLL?

odpověď: S účinností od 1.6.2019 dojde k převodu činností správy budov a majetku a skladu režijního materiálu a části činností v oblasti kritických systémů z původního zaměstnavatele Teva Czech Industries s.r.o na firmu JLL s.ro. Převod těchto činností probíhá v rámci celé Tevy  a bude uskutečněn v jednotlivých vlnách. První převody v evropských závodech budou probíhat již od 1.5.19. Opava je zahrnuta do druhé vlny a to s platností od 1.6.2019. V Opavě by se převod měl týkat 14 zaměstnanců. Zaměstnavatel nás ujistil, že převod nebude mít pro zaměstnance žádné negativní ekonomické ani sociální důsledky. Zůstávají zachována veškerá práva a podmínky, kterými se bude řídit pracovně právní vztah ke dni převodu (včetně trvání pracovního poměru či nevyčerpané řádné dovolené) Pracovníkům budou garantovány všechny benefity vyplývající z Kolektivní smlouvy a to do konce roku 2020. V souvislosti s převodem činností nebude realizováno žádné propouštění zaměstnanců. 

Více se můžete dočíst v oficiální informaci zaměstnavatele pro odborové organizace:

3/Prosíme o upřesnění termínu celofiremní zarážky a termíny zarážek na jednotlivých odděleních - pokud se liší od celofiremní zarážky.

odpověď: Oficiální termín letní zarážky je od 20.7.2019 do 4.8.2019 (jak již bylo avizováno)

- termíny dle jednotlivých výrob: 

OSD 20.7.2019 do 4.8.2019

SGC 20.7.2019 do 4.8.2019 + prodloužená zimní zarážka od 25.11.2019

KLF od 20.7.2019 (nosní spreje a linka Novo Passit)  do 12.8.2019

 ostatní (KLF) z důvodu odstávky řídícího systému Taurid pak budou zahajovat výrobu na začátku září.

Cyto od 20.7.2019 do 11.8.2019

Cyto II (Colchicin) - od 20.7.2019 do -bude upřesněno

TAPI  20.7.2019 do 4.8.2019 (speciální režim bude na 2 provozech Nicergolin a Buprenorfin - pouze 1. týden zarážky a ve druhém týdnu již najíždění výroby, kalibrace a revize budou provedeny s předstihem před zarážkou) 

4/Jaké byly podmínky pro výběr dodavatele stravovacích služeb JLL? Byly shodné s podmínkami, které byly nastaveny pro naše výběrové řízení?

odpověď: Výběrové řízení / zadání pro výkon služeb / probíhalo na globální úrovni. Na lokální úrovni nebylo možno toto výběrové řízení ovlivnit. 
5) Bylo by možno uspořádat setkání se zaměstnanci (v obdobné podobě, jako tomu bylo v minulosti při kvartálních setkáních) na téma stravování? Ze strany zaměstnanců by o takové setkání byl zájem.

odpověď: Příležitost budou mít zaměstnanci při 8. setkáních zaměstnanců  s vedením společnosti u příležitosti zavedení nového "Brandu". A to konkrétně ve dnech 13.-14.5.2019 a 20.-21.5.2019. Zde budou moci zaměstnanci klást své dotazy v rámci diskuze. 
6) Obrátil se na nás jeden zaměstnanec z NOSD s dotazem na fasování prádla. Zestručněno: Na NOSD není možnost nafasovat nové bílé bavlněné oblečení, pouze použité po někom. Na dotaz bylo sděleno, že se nové oblečení neobjednává a používá se staré. Je stanovena životnost tohoto pracovního oděvu? Je tato informace pravdivá nebo se jednalo o "pochybení" ze strany zaměstnance objednávajícího prádlo a jde tedy o mylnou informaci?

odpověď: Starší prádlo je používáno z důvodu vyšší fluktuace nových zaměstnanců. (nejedná se o ponožky či ručníky). Prádlo je používáno ze skladových zásob, je řádně vypráno a poté zkontrolováno, zda není znečištěno či roztrháno.  Žádný stop stav na nákup nového prádla není, prádlo se průběžně nakupuje (minulý měsíc bylo nakoupeno prádlo za 30000 Kč). Pokud zaměstnanec potřebuje nové prádlo, musí se obrátit na svého nadřízeného.