Setkání vedení firmy s Odbory

27.07.2018

Dne 27.7.2018 proběhla schůzka vedení firmy Teva se zástupci odborových organizací.

Vedení nám odpovědělo na vaše dotazy a nastínilo další strategii firmy pro druhou polovinu roku 2018 a pro rok 2019.

A nyní již k vašim dotazům:

1/ Byla by možnost opět obnovit odkup nepotřebného materiálu z odpadového hospodářství?

ODPOVĚĎ: Firma před několika lety zrušila odprodej nepotřebného materiálu z důvodu zneužívání tohoto systému některými zaměstnanci, kteří materiál používali k obchodování ve velkém. Máme pro vás dobrou zprávu. Nyní se připravuje nový systém odprodeje nepotřebného materiálu, který projde přes odpadové hospodářství. Bude možno odkupovat určité množství materiálu, které zaměstnanec bude moci zaplatit pomocí své ID karty. V této chvíli se ještě připravuje technické řešení odprodeje. Po jeho vyřešení budete o způsobu a podmínkách odprodeje informováni.

2/Byla by možnost obnovit sifonové stanice v denních místnostech či jiných prostorách firmy, jak bylo v minulosti běžné?

ODPOVĚĎ: Sifonové stanice byly před několika lety demontovány a nahrazeny barely s pitnou vodou. Firma se k opětovnému zavedení sifonových stanic a jejich využití zaměstnanci Tevy staví pozitivně, jednotlivé sifonové stanice by měly být umístěny na jednotlivých odděleních. Měly by být plně ve správě oddělení. V této chvíli záleží jen na vás a vašem zájmu tyto stanice mít ve svém dosahu. Bude proveden průzkum na jednotlivých pracovištích a podle vašeho zájmu pak budou stanice zřízeny. Každé oddělení se může zařídit dle volby svých zaměstnanců - buď barely s pitnou vodou nebo sifonová stanice.

3/Proslýchá se, že po ukončení auditu SÚKLu se začne propouštět. Co je na tom pravdy?

ODPOVĚĎ: Audit SÚKLu je plánován v termínu od 10.9.2018 do 14.9.2018 a na tento termín nejsou vázány žádné změny. V této chvíli je vyhlídka v objemech výroby pro rok 2018 o něco příznivější, než bylo původně referováno. Zaměstnavatel přislíbil do konce roku 2018 udržet směnnost 24/7. Byly však zastaveny nábory mimo firmu a prozatím odchody z firmy budou bez náhrady. Ve třetím čtvrtletí se propouštění nepředpokládá, jsou plánovány jen dílčí opatření, které budou řešeny přesunem v rámci firmy (dotčeným pracovníkům bude nabídnuto umístění v rámci firmy). Finální stanovisko pro tuto problematiku v roce 2019 bude známo na konci října 2018.

    4/ Je pravda, že vyplácení bonusů je závislé na splnění plánu u všech filiálek Tevy? Pokud ano, zdá se nám to velmi demotivující, protože naší byť i nejlepší prací nemůžeme ovlivnit udělení bonusů.

ODPOVĚĎ: Ano, Teva přijala nová pravidla pro vyplácení bonusů. Podle těchto pravidel je vyplácení bonusů závislé na finančích výsledcích celé skupiny Teva (zisk na akcii, cash flow, individuální výkon, splnění cílů u jednotlivých závodů). Všichni zaměstnanci budou hodnoceni stejně, nebude zvýhodňována žádna skupina zaměstnanců, jak tomu bývalo v minulosti - systém by měl být spravedlivější než dříve. Kvartálně jsou zveřejňovány finanční výsledky Tevy (další by mělo být 2.8.2018). Prozatím si firma vede poměrně dobře a vyhlídky na proplacení bonusů jsou v této chvíli příznivé. Náš Opavský závod v rámci Tevy je v porovnání finančních výsledků zhruba někde uprostřed všech porovnávaných závodů. Naším hlavním cílem by mělo být zlepšení bezpečnosti práce (snížení úrazovosti) a samozřejmě zlepšení kvality a produktivity práce.

5/Byly již podniknuty nějaké kroky ohledně zahájení jednání s Komasem o úpravě parkoviště u vrátnice č.1?

ODPOVĚĎ: Prozatím je vše v jednání. Hlavním problémem je to, že firma Komas není jediným vlastníkem pozemku. Dalším vlastníkem je město Opava a ČD. V tuto chvíli se jeví situace jako velmi problematická, protože naše firma nemůže investovat do cizího majetku. Nicméně nám bylo přislíbeno provizorní řešení - zasypání nejkritičtějších míst.

 6/Proč musí zaměstnanec, který si chce poprvé objednat chatu na Karlově, žádat o přístupové heslo. Proč nelze chatu objednat pomocí přihlášení do počítače, kam má většina pracovníků přístup na své osobní heslo.

ODPOVĚĎ: Objednávkový systém je umístěn na starém portále, kam se musí zaměstnanci hlásit přes heslo pro tento portál. V této chvíli je to jediná možná cesta. Zaměstnavatel přiznává, že systém je nevyhovující a zastaralý a hledá ve spolupráci s IT nové řešení.

7/Proč je nastaveno objednávání chat na Karlově vždy od 1.v měsíci - i když toto datum připadne na sobotu či neděli. Takto mají možnost objednat pouze ti, co jsou na víkendové směně či mají vzdálený přístup do počítače. Zaměstnanci pracující v režimu Po-Pá bez vzdáleného přístupu mají smůlu. V objednávkách se pak velmi často objevují stejná jména a někteří pracovníci se tam nemají šanci dostat vůbec.

ODPOVĚĎ: Každý zaměstnanec si může chatu objednávat pro zvolené období (tři měsíce dopředu) vždy od 1. do 24. v daném měsíci, kdy se zapisuje v objednávkovém formuláři na požadované datum, pokud není datum volné, zapíše se jako první či druhý náhradník. 25.v měsíci je databáze uzamčena a požadavky jsou zpracovány. Každý termín je v případě zájmu více lidí posuzován individuálně podle toho, zda zaměstnanec v posledních dvou letech na Karlově byl či ne a také se zohledňuje délka pobytu. V případě nerozhodnosti pak dochází k losování za přítomnosti odborů. Zaměstnanci jsou poté  mejlem nebo telefonicky seznámeni s výsledkem výběru.

8. Proč je v systému pro objednávání chat posunuté datum u jednotlivých dní? (například úterý 24/7/2018 má v tabulce přiřazeno datum 23/7/2018) Je to matoucí při objednávce.

ODPOVĚĎ: Problém se vyskytuje pouze v anglické verzi objednávek. V české verzi je datum správně. Pokud se vám zobrazuje anglické prostředí, můžete jej přepnout v nastavení na starém portále.