Setkání odborů s vedením

25.09.2020

1) Jakým způsobem bude firma řešit, když zaměstnanec odmítne nosit roušku ve vnitřních prostorách? Vzhledem k tomu, že se nejedná o OOPP, nejednalo by se o porušení pracovní kázně. Pokud zaměstnanec řekne, že na něj se povinnost nevztahuje, protože spadá pod výjimky MZČR, nesmíte dle ZP žádat po zaměstnanci bližší informace, a nemáte tedy jak ověřit, zda skutečně spadá pod výjimky. Máte pro tento případ už nějakou metodiku či postup? 

Odpověď: Pokud zaměstnanec spadá do kategorie, která je osvobozena od nošení roušky, musí o tom předložit lékařské potvrzení. Potom bude situace řešena individuálně - home office, přeřazení na jinou práci, případně zůstane zaměstnanec doma na překážkách na straně zaměstnavatele.   


2) Zaměstnanci se ptají, zda můžou používat svoje osobní "krabičky" při vyzvedávání jídla?

Odpověď: Ne, tato možnost není (a ani v minulosti nebyla) z hygienických důvodů přípustná. Zaměstnanec má možnost vzít si jídlo přímo do zakoupené krabičky nebo na talíř a u stolu si může jídlo přeložit do krabičky vlastní. 

3) Na NOSD je za jídelnou volná místnost - nezvažuje firma v době covidové zprovoznit a tím rozšířit místa pro strávníky?

Odpověď:  Ano, místnost již byla zpřístupněna tento týden.

4) Využila firma nějaké státní finanční podpory covid?

Odpověď:  Ano, využila dotaci Antivirus v dubnu a v květnu 2020.

5) Vánoční odstávka na NOSD - zaměstnanci přešli z 8 hod. na 12 hod. směny a neví jak se orientovat dle daného harmonogramu směn?

Odpověď: Na NOSD bude poslední směna 23.12.2020 do 22:00h. Podle rychlosti výroby - vyrobení požadovaného objemu - bude možno ukončit výrobu i dříve. Směna 23.12.2020 bude vedena jako přesčas. Zahájení výroby po vánoční zarážce bude 3.1.2020 v 6:00hod. 

6) Odstranění retardérů na vrátnici č. 2 

Odpověď:  Prozatím se o odstranění retardéru neuvažuje. Na zkoušku bylo navrženo opatření, že během odjezdu z parkoviště č. 2 bude otevřena závora po ranní směně od 14:00h do 14:30h a po noční směně od 6:00h do 6:30h, aby se předešlo kolonám.

7)Lze u Elanoru zajistit zasílání výplatních pásků emailem, resp. umožnit tuto volbu v EGJE portálu? V minulosti volali zaměstnanci po tom, aby se dalo změnit heslo k výplatnímu pásku, který chodil emailem, na to byl zaveden EGJE portál, který ale tuto změnu neumožňuje a zároveň s tím už se nezasílají výplatní pásky emailem. Namísto toho jsou zaměstnanci "nuceni" co 90 dní měnit heslo do EGJE portálu. 

Odpověď:  Tato možnost není prozatím možná. Systém výplatních pásků uložených na portále EGJE je podporován napříč celou Tevou. Pracovníci, kteří mají technické problémy s přihlášením (nespadá sem zapomenuté přihlašovací jméno či heslo) se mohou obrátit o podporu na místní HR.

8)Bude obnoven teplý bufet? 

Odpověď: V současné zhoršující se epidemiologické situaci se o obnovení teplého bufetu z hygienických důvodů neuvažuje. 

9)Na jídelním lístku chybí gramáž porcí. Strávník se nemá podle čeho orientovat při případné nespokojenosti s velikostí porcí. 

Odpověď: Bylo nám přislíbeno, že gramáž bude do jídelníčku doplněna.