Odpovědi na vaše dotazy ohledně provozu v kantýně
S vašimi dotazy ohledně stravování a provozu kantýny jsme se obrátili na stravovací komisi. Odpovědi byly vypracovány ve spolupráci se společností Compass Group.
Zde si můžete přečíst odpovědi:
1. Je nová stravovací firma v Tevě v nájmu? Platí nájem a energie?
Ano
2. Dovážejí všechno z Prahy? Mají exkluzivní smlouvy s dodavateli?
Compass Group má smlouvy se svými schválenými dodavateli - zboží se dováží
z Prahy, Olomouce, Ostravy apod.
3. Proč jsou ceny v kantýně neúměrně vysoké a neustále se zvyšují- hlídá někdo
toto navyšování cen všeho! ( vypadá to jako by zde byla zavedena "vysokohorská
přirážka")
Ceny jsou odvozené od cen, které nastavuje dodavatel. Dodavatelé produkty
zdražili, a proto musí i společnost Compass Group ceny upravit.
Navíc kantýna je brána jako prodej doplňkového sortimentu. Zboží je dováženo
menšími zásobovacími vozidly, kde nelze uplatnit množstevní slevu, jako když se zboží dováží do supermarketu kamiony.
4. Proč není v sortimentu ovoce a zelenina?
Pokud je ovoce a zelenina v nabídce kantýny, není o ní zájem a pak se vyhazuje, což
je ztrátové.
5. Proč jsou pochoutkové saláty pod pultem a dávají se do prodeje, až se prodá zbytek
vajíčkového? Podobná zkušenost i s chlebíčky. Prodávají se evidentně oschlé a nové jsou
až po vyprodání zásob z předešlého dne.
Saláty i chlebíčky jsou dováženy každý den čerstvé. Díky světlu ve vitríně zboží možná vypadá jako oschlé. Z estetického hlediska se snaží Compass Group zboží nebalit po
jednotlivých samostatných kusech. Saláty jsou doplňovány do vitríny během dne
dle potřeby. Pod pultem je chladící zařízení a nelze mít otevřena všechna
balení salátů.
6. Pracovníci kantýny nestíhají vybalovat - jedná se o špatnou organizaci práce?
Zboží do regálů je doplňováno většinou na odpolední směně, kdy není v kantýně
takový pohyb zákazníků. Na ranní směně doplňování a vybalování zboží probíhá
v rámci časových možností a množství zákazníků.
7. Z prodeje zmizely oblíbené druhy pečiva a ostatní se drobí.
Společnost Compass Group má smlouvu s jiným dodavatelem pečiva než měl Aramark.
Vzhledem k tomu, že si zákazníci neustále na kvalitu dodaného pečiva
stěžovali, upřednostňuje se dopek.
8. Rozpékají pečivo?
Všechno pečivo se nerozpéká, pouze určité druhy.
9. Vejce v aspiku - drahý šunt - bez chuti a bez bramborového salátu.
Veškeré potraviny a lahůdkové zboží jsou dodány dodavatelem. Chuť a receptura je od
dodavatele. Není to výrobek společnosti Compass Group.
10. Zelný salát - 1 kg - 185 Kč!
Cena v kantýně je odvozena od ceny, za jakou toto zboží poskytuje dodavatelem.
Není to výrobek společnosti Compass Group.
11. Pedus "vařil" čočkový salát s kroketou a luxusní penne, šlo by zařadit do
jídelníčku?
Každá stravovací společnost má své receptury, podle kterých vaří. Compass Group výše
uvedené pokrmy v nabídce nemá.
12. V zápisech ze stravovací komise se opakovaně urgují podobné stížnosti a námitky.
Na stravovacích komisích se neřeší stále stejné stížnosti a námitky. Na každé SK
jsou různé problémy k řešení.
A pokud se řeší, např. zcizování skleněných nádobek na sůl a pepř, stejně na stolech
neustále chybí a zaměstnanci je z jídelen odnášejí.
13. Když se dělá měsíční statistika z počtu prodaných porcí, tak se započítávají i
porce vydané v kantýně?
Do statistiky jsou započítávány i porce prodané v kantýně.